EGR sistēma

34 replies [Pēdējais ziņojums]
Anonīms lietotājs

EGR sistēma ir tā, uz kuru pa laikam dažādos auto forumos noveļ visas iespējamās likstas. Diemžēl ne visi zina šīs sistēmas lomu un darbības principus automašīnās tādēļ arī visai dīvaini ir priekšlikumi problēmu novēršanai. Tātad – kas ir EGR sistēma. EGR ir nosaukuma saīsinājums angļu valodā Exhaust Gas Recirculation System. EGR sistēmas uzdevums ir samazināt apkārtējās vides piesārņojumu ar izplūdes gāzēs esošajiem ķīmiskajiem savienojumiem un paaugstināt motoru ekonomiskumu. Vienkārši izskaidrojot sistēmas darbības principu var teikt tā: tad, kad automobīļa motors iesilis līdz normālai darba temperatūrai un motors darbojas pie vidējām slodzēm, tad daļa no izplūdes gāzēm tiek atkal ievadītas motora ieplūdes kolektorā un cilindros, kur tiek pilnībā sadedzinātas nesadegušās degvielas daļiņas. Var rasties jautājums – kāds te ieguvums?

Pirmkārt, samazinās pilnībā nesadedzināto degvielas daļiņu nonākšana apkārtējā vidē. Otrkārt, cilindros sajaucas svaigais degmaisījums ar izplūdes gāzēm un šāda kombinācija sadeg pie zemākas temperatūras. Līdz ar to samazinās motora darba temperatūra un var palielināt aizdedzes apsteidzes (dīzeļiem – degvielas iesmidzināšanas) leņķi – citiem vārdiem – iestatīt agrāku aizdedzes momentu un palielināt kloķvārpstas apgriezienus nebaidoties no detonācijas cilindros. Tātad – palielinās motora ekonomiskums – pieaug jauda pie mazāka degvielas patēriņa. Treškārt, pazeminoties darba temperatūrai motora cilindros samazinās videi kaitīgo slāpekļa savienojumu daudzums atgāzēs. Tāda ir sistēmas teorētiskā puse.

EGR sistēmas tehnisko izpildījumu varat redzēt šeit pievienotajā attēlā.Domāju, ka tas ir gana skaidrs tāpēc neiedziļinošos detaļās. Galvenā detaļa ir pats EGR vārsts (EGR valve). Vecākos automobīļu modeļos to vada ar vakuuma palīdzību izmantojot vadības vārstu (Electronic vacuum Regulator). Vadības vārsts saņem elektrisku signālu no motora elektroniskā vadības bloka un pie atbilstoša motora darba režīma pievada vakuumu ERG vārstam. Tas atveras un savieno motora izplūdes kolektoru ar ieplūdes kolektoru un notiek viss šī raksta sākumā pieminētais process. Jaunāko gadu modeļos vakuuma vietā EGR vārstu vada ar elektrības impulsiem.

Var rasties jautājums, kā motora vadības bloks zina, ka pienācis “īstais brīdis” atvērt ERG vārstu? Motora vadības bloks “ievāc” informāciju no dažādiem sensoriem par: apkārtējā gaisa temperatūru, par gaisa daudzumu un temperatūru, kas nonāk ieplūdes kolektorā, par motora dzeses šķidruma temperatūru, par spiedienu motora ieplūdes kolektorā un šī spiediena attiecību pret spiedienu izplūdes kolektorā, par motora kloķvārpstas apgriezieniem, par automašīnas faktisko braukšanas ātrumu un paša EGR vārsta stāvokli. Redziet nu, cik daudz datu apstrādā motora elektroniskais vadības bloks, pirms pieņem lēmumu par EGR atvēršanu. Ja daži no pieminētajiem rādītājiem neatbilst normai vai arī ir bojāts kāds no sensoriem, tad motora vadības bloks ieslēdz “avārijas režīmu” (kontroles panelī parādās simbols ar zibeni)- motors neattīsta pilnu jaudu un apgriezieni nesasniedz maksimumu.

Šeit var apskatīt bildē kur viņš atrodas:
http://jpiksens.com/wp-content/uploads/2010/06/egrvalvex20dtl.jpg
Kā EGR vārsts darbojas:
http://jpiksens.com/wp-content/uploads/2010/06/EGR-system-1.jpg

Kloons (nav pārbaudīts)

Labs raksts!

Ufo77 (nav pārbaudīts)

Cīnijos ar EGR kļūdu! Izradījās lupatu gaisa iepūdes trubā uz gaisa filtru bija iesūcis mans 1.8tdci! Laughing out loud:D:D

Lietotāja hecs7 attēls
Offline
Aktīvs kluba biedrs
Pievienojies: 04/09/2014
Atbildes: 440

Raksts labs, man atkal šis brīnums pats mēģina iztīrīties, tik lāga to nevar izdaŗīt, jo esot jāgāž uz 3000 apgr kada 20 min.? to jau tik piespiedu kārtā uz trases var izdarīt, 2reiz viņš mēģināja to darīt pats, bet es nodomāju ka gļuks un braucu lēnam, a sanāk ja atkal liekas ka sāk zust jauda uz šõsejas, tatad ieslēdzies tīrīšanas režīms un 4 ātrums un 20 min jāpazāgē?

Mondeo MK4, , 2.0TDCI, 103KW, bija (Focus MK2, 1.6TDCI)

megaboriss (nav pārbaudīts)

es savējo noglušiju un uzreiz paradijaas lielaaka jauda pie maziem apgriezieniem, motors kļuva daudz elastīgāks

Lietotāja Kloons attēls
Offline
Aktīvs kluba biedrsModeratorsTehniķis
Pievienojies: 17/07/2013
Atbildes: 1418

Noglušīji, tas ir izravēji visu ārā un pāršuvi programmu?

Focus MK1 2.0 AT USA - Baltā pūce
Focus Mk3 1.6 Mustard Olive - vienā vārdā Olīvija
Focus 2.0 Pacific Green Cucumber

megaboriss (nav pārbaudīts)

neko nepāršuvu, ieliku metāla plati un viss. Rekur ļoti labs detalizēts manuālis http://www.fordownersclub.com/forums/topic/42915-guide-fitting-egr-blank...

Lietotāja Kloons attēls
Offline
Aktīvs kluba biedrsModeratorsTehniķis
Pievienojies: 17/07/2013
Atbildes: 1418

Aha - izskatās labi!
Vienīgā nianse - tas strādā, ja nav jau sajājies tas EGR kontroles mehānisms.
Parasti viņš ieķīlē un/vai elektronika nobrūk - attiecīgi pirkt citu, tikai lai pēc tam noglušītu neatmaksājas. Ja tas mehānisms nestrādā, tad met kompis kļūdu un attiecīgi pāršuj softu vadības blokam.
Tu esi paspējis laikā noglušīt Smile

Focus MK1 2.0 AT USA - Baltā pūce
Focus Mk3 1.6 Mustard Olive - vienā vārdā Olīvija
Focus 2.0 Pacific Green Cucumber

Offline
Pievienojies: 06/09/2014
Atbildes: 209

shodien diagnostika pateica, ka gaisa masas meritajs beigts un shis te, kas bildee, pat nemaku pateikt kas tas ir un shis dara. ja kadam ir kada info par bildee redzamo aparaatu, tad dodat zinju. Par gaisa meritaju man itka viss butu skaidrs, japerk jauns, esmu noskatijis PIERBURG.
http://www.bildites.lv/viewer.php?file=sqkr6kj66mk6sx4ge8m.jpg

2009. gada 1.6TDci, 80kw

Offline
Pievienojies: 04/08/2014
Atbildes: 96

Tas ar noteikti mera kadu gaisa, spiediena plusmu. Ja nu kas, tad man tas visas dalas ir pieejamas.

Offline
Pievienojies: 06/09/2014
Atbildes: 209

nonemu to varstu, domaju atrast virsu kadu kodu, bet neka, kur tadu var dabut un pa kadam naudinam?
http://www.bildites.lv/viewer.php?file=7yhblml52dtj6oc1qej0.jpg
http://www.bildites.lv/viewer.php?file=cruassjp4xda5t1w58qp.jpg

2009. gada 1.6TDci, 80kw

Offline
Pievienojies: 04/08/2014
Atbildes: 96

Nu, ja gribi jaunu ej uz veikalu un pec shemam jamekle..

Lietotāja Kviesis attēls
Offline
Aktīvs kluba biedrsTehniķis
Pievienojies: 01/01/2013
Atbildes: 1055

autoveikalā Smile +-~ 50 eiro

Focus 2000-1,6 LPG, Nodarbošanās: visa veida tehnika, rezerves daļas, pakalpojumi, ieteikumi!
(Ex FU8584)

Offline
Pievienojies: 06/09/2014
Atbildes: 209

es jau nesaku, ka velos jaunu, domaju kadu kodu dabut, lai vismaz cenu kadu uzzinatu, der jau ari lietots, tik japiemeklee tieshi tads pats un ejoshs! Smile

2009. gada 1.6TDci, 80kw

Lietotāja Kviesis attēls
Offline
Aktīvs kluba biedrsTehniķis
Pievienojies: 01/01/2013
Atbildes: 1055

jaunam cena tak virs tava posta!
nu nezinu vai vērts lietotu ņemt (cik ilgi tāds ies!?), nemaksā jauns 100, lai domātu par lietotu.
Pierburg ir OK.

Focus 2000-1,6 LPG, Nodarbošanās: visa veida tehnika, rezerves daļas, pakalpojumi, ieteikumi!
(Ex FU8584)

Offline
Pievienojies: 06/09/2014
Atbildes: 209

Es nemaku atrast netaa, biju te Limbazos detalu veikalaa, dzeks tik nosmineja un teica, ka ar nezina kas tas ir un nah vajadzigs, tik piebilda, ka fordiem daudz dazhadu lieku shtruntu! Laughing out loud taa nu te netieku skaidriba ar to varstu.

2009. gada 1.6TDci, 80kw

Lietotāja Kviesis attēls
Offline
Aktīvs kluba biedrsTehniķis
Pievienojies: 01/01/2013
Atbildes: 1055

Nu izklausās ka tas džeks Limbažos pats ar kautko lieku piedzimis!
Tas ir turbīnas spiediena mainītājs-solenoīds un tur jābūt diviem tādiem.
Ja nestrādā stipri palielinās degvielas patēriņš!

Focus 2000-1,6 LPG, Nodarbošanās: visa veida tehnika, rezerves daļas, pakalpojumi, ieteikumi!
(Ex FU8584)

Offline
Pievienojies: 06/09/2014
Atbildes: 209

Jaa, ir divi taadi, viens ar melnu shtekeri, otrs ar zalu, man vajag to ar zalo shtekeri. Joprojam mekleju Smile

2009. gada 1.6TDci, 80kw

Offline
Pievienojies: 06/09/2014
Atbildes: 209

Dabuju shrotaa, taa kaa detala sadabuuta tepat manaa pusee, riit jaaliek klaat un jaskataas, kas mainisies!

2009. gada 1.6TDci, 80kw

Lietotāja Kviesis attēls
Offline
Aktīvs kluba biedrsTehniķis
Pievienojies: 01/01/2013
Atbildes: 1055

viņi abi vienādi, štekeri atzīmēti jo strādā katrs kautkādā savā sistēmā (teiksim viens pie 0.6-2 apgriezieniem, otrs 2,1-4), lai saprastu manu domu, bet tā abi solenoīdi identiski vienādi Smile

Focus 2000-1,6 LPG, Nodarbošanās: visa veida tehnika, rezerves daļas, pakalpojumi, ieteikumi!
(Ex FU8584)

Offline
Pievienojies: 06/09/2014
Atbildes: 209

varbut arii taa, bet es te googlee atradu interesantu bildi
http://www.bildites.lv/viewer.php?file=u2emg9zq6baxtwt6jj9.jpg
sheit tie shtrunti ir 3 gabali, tur tie nosaukumi dazhadi uzrakstiti, kursh par ko atbild, nu nezinu....

2009. gada 1.6TDci, 80kw

Lietotāja Kviesis attēls
Offline
Aktīvs kluba biedrsTehniķis
Pievienojies: 01/01/2013
Atbildes: 1055

nu rekur ir tev atņirdzies EGR solenoīds, man atkal bija otrs tas uz turbo tikai pilnīgi citai auto markai!
tas trešais ir pilnīgi no citas operas Smile
cik paņēma šrotā?

Focus 2000-1,6 LPG, Nodarbošanās: visa veida tehnika, rezerves daļas, pakalpojumi, ieteikumi!
(Ex FU8584)

Offline
Pievienojies: 06/09/2014
Atbildes: 209

panjeema 20 naudinjas, cik tads jauns maksa, man nav ne nojausmas. A kas tagad slikts notiek manam auto, ka shis beigts?

2009. gada 1.6TDci, 80kw

Ford focus1.8tdci 2005 gads (nav pārbaudīts)

Sveiki man ari lidziga problema ir autinjam,saistiba ar (egr valve) iesledzas kompis rada problema motora zud uzreiz jauda in slapst nost. Ka ta varetu but pa vainu ???

Lietotāja Kloons attēls
Offline
Aktīvs kluba biedrsModeratorsTehniķis
Pievienojies: 17/07/2013
Atbildes: 1418

Kvēpi, vai arī elektronika dēlī

Focus MK1 2.0 AT USA - Baltā pūce
Focus Mk3 1.6 Mustard Olive - vienā vārdā Olīvija
Focus 2.0 Pacific Green Cucumber

Lietotāja important attēls
Offline
Pievienojies: 11/04/2012
Atbildes: 30

Kads ir veiksmigi noslēdzis to egr nost? Es tgd ekspermenteju ar savu auto 1.8tdci qyba. Ieliku to zaglushku un taisni otrādi zūd jauda. Spied uz pedāli un nekas nenotiek. Ieskrienas ka siekala. Trūkst jauda pie zemiem apgriezieniem un nav jutama turbo bedre. Šodien izņēmu ārā to zaglushku un viss ir atkal ka bija ar visu turbo bedri. Kompis kļūdas nemeta. Kaimiņu profins saka ka pie noglushita egr motoram pie zemiem apgriezieniem kad tieshi ir egr darbibas diapazons, trukst tie paris desmit % skābekļa kas nāk atpakaļ no izplūdes gāzēm. Risinajums esot skrūvēt ara droseli. Vai ari tajā urbt kadi 12mm caurumu. Vai kads ta ir darijis? Pašam rokas tik tālu vēl nav aiz sniegušas. Bet zinu to ka gribu lai shamejais vairs nedi$@#u motora

Lietotāja martiny attēls
Offline
Pievienojies: 05/02/2014
Atbildes: 818

a tev viņš ir noprogrammēts nost? vai tikai fiziski ir noņemts?

Volvo XC 90 2008 2.4 D5 136kw 185 Hp
Toyota yaris hatchback 2004 1.4 D4D 8v 55Kw 75 Hp
Vw Golf Plus hatchback 2007 2.0 Tdi 16v 103 Kw 140 Hp PD
Volvo S60 sedan 2002 2.5 D5 24v 120 Kw 163 Hp
Volvo V70 universal 1998 2.5Tdi 8v 103Kw 125 Hp
Ford Focus

Lietotāja important attēls
Offline
Pievienojies: 11/04/2012
Atbildes: 30

Nav noprogramets. Tikai fiziski noslegts. Errorus nemet

Lietotāja Heyz... attēls
Offline
Aktīvs kluba biedrsModeratorsTehniķis
Pievienojies: 15/10/2010
Atbildes: 3507

Izņemot vajag programmēt. Lai smadzenes saprot ka viņam tur vairs nav jābūt. Sanāk ka tev tagad kompis saprot ka kaut kas nav kārtībā un neļauj saņemt pilno jaudu. Nu tip servisa režīms vai kā tur

Ford Focus 1999 - 1.6 Zetec-s...

Lietotāja hecs7 attēls
Offline
Aktīvs kluba biedrs
Pievienojies: 04/09/2014
Atbildes: 440

Man viņš ir atslēgts un protams pārproramēts ka viņa nav.Meklē kas pārprogramēs tev.

Mondeo MK4, , 2.0TDCI, 103KW, bija (Focus MK2, 1.6TDCI)

Lietotāja important attēls
Offline
Pievienojies: 11/04/2012
Atbildes: 30

Pirms programesanas gribu pameginat izskruvet droseli ara. Egr paliks funkcionējošs tikai caur to nepludis nekas. Tāpēc ari jautāju vai kāds ta nav mēģinājis apmānīt. Ari labu programetaju gruti atrast kas pilnībā atsledz visu sistēmu. Un parshuj visas gaisa padeves. Pliks egr off ir tapati zaglushka.

Satura barotne
© 2017 Kloons. Drupal theme by Kiwi Themes.