Mondeo IV ventilators

4 replies [Pēdējais ziņojums]
Offline
Pievienojies: 22/01/2020
Atbildes: 3

Labdien! Iesākumā atvainojos, ka lienu focus forumā ar mondeo Smile
Problēma sekojoša - nestrādā dzesēšanas ventilators. Pārbaudīju drošinātāju, ar testeri cik nu varēju pārbaudīju bloku pie radiatora, it kā ok. Saliku visu atpakaļ un ventilators griežas. Mistika.. Prieki bija īsi, nākošā dienā atkal ventilators negriežas. Pēc manas saprašanas ventilators beigts. Griežot ar roku viegli čīkst, bet griežas brīvi. Ja nebūtu vasara un vajadzība pēc kondicioniera, kā arī ja motors nepārkarstu es neko neteiktu Laughing out loud
Varbūt kāds var palīdzēt ar padomu, kā šo ventilatoru nomainīt? Google izmeklēta, bet skaidras atbildes nav. Auto ar 2.5T motoru, 2007 gada.
Paldies!

Lietotāja Kviesis attēls
Offline
Aktīvs kluba biedrsTehniķis
Pievienojies: 01/01/2013
Atbildes: 1088

Jā ātri vajag mainīt. Varbūt kontaktos (savienojumā) problēma, nooksidējušies. Pamēģini ar contact cleaner savienojumu patīrīt.
Nezinu kā 2007 gada, bet vecākiem auto ja neies ventilators pietiek ar 5-10min. AC darbojoties sūknis, sistēma uzkarst un freons ir atmosfērā Smile

Focus 2000-1,6 LPG, Nodarbošanās: visa veida tehnika, rezerves daļas, pakalpojumi, ieteikumi!
(Ex FU8584)

Offline
Pievienojies: 22/01/2020
Atbildes: 3

Kontakti izskatījās labi, pārbaudīju arī vadu kas padod signālu uz vadības bloku. Ventilatoru pieslēdzu pie akumulatora un negriezās.
Ar freonu viss ok pagaidām. Esot kustībā un lietojot kondicionieri pūš aukstu.
Nesaprotu kā nomontēt nost to ventilatoru, lai uzliktu jaunu...

vs
Lietotāja vs attēls
Offline
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 576

Yanko wrote:
kā nomontēt nost to ventilatoru
Darījis neesmu. Pēc Haynes grāmatas (kurā nav par 2.5 motoru) un pēc Ford info (instrukcija 2.5 motoram, kura ir vienāda ar instrukcijām pārējiem motoriem) sanāk šādi.

* Pacelt priekšējo tiltu, lai noņemtu pannu (ja tāda ir) un noņemtu plastmasu zem radiatora (lai vēlāk atskrūvētu radiatora/ventilatora pamatnes skrūves, lai nolaistu dzesēšanas šķidrumu, u.c.). Pacelšanu droši vien var aizstāt ar bedri vai bieziem dēļiem starp riteņiem un zemi.
* Ford info nesaka, bet Haynes grāmata saka, ka jāatvieno aķis (laikam standarta piesardzībai) un jānolaiž dzesēšanas šķidrums, lai vēlāk atvienotu augšējo un apakšējo cauruli no radiatora. Tātad pēc tam vajadzēs 7,1L Ford standartam WSS-M97B44–D atbilstošu sarkano šķidrumu.
* Noņemt plastmasu virs radiatora starp lukturiem (bildē jau noņemta).
* Radiatora/ventilatora augšējie stiprinājumi (bildē parādīti ar bultām). Pagriezt 1/4 apgriezienu pret pulksteni. Izņemt.

* Izņemto stiprinājumu vietās ievērt un jau sastiprināt vadu savilcējus tā, lai vēlāk, kad tiks atlaistas radiatora/ventilatora apakšējās pamatnes skrūves, radiators/ventilators kristu uz leju ne vairāk par 70mm.
* Tikai pēc Haynes grāmatas - atvienot radiatora lielo augšējo un lielo apakšējo cauruli.
* Atvienot klipsi, kas lielo augšējo cauruli sasaista ar ventilatora korpusu.
* No ventilatora korpusa augšējās horizontālās malas atvienot (atāķēt) dzesēšanas sistēmas mazo caurulīti.
* Atvienot ventilatora štekeri.
* No apakšas - atskrūvēt radiatora/ventilatora pamatnes skrūves. 2 katrā pusē. Radiatora/ventilators kritīs, un tas nedrīkst nedrīkst nolaisties zemāk par 70mm, ko nodrošina vadu savilcēji augšā.
* Atvienot ventilatoru no radiatora. Skatot no augšas no motortelpas, ap augšējiem stūriem ir plastmasas klipši. Tādi kā ķekši. Atāķēt + vienlaikus celt ventilatoru uz augšu.
* Mānīt ventilatoru ārā no motortelpas. Uz augšu.

---

Dažāda tematiska info.

Mk4 ventilatori pēc OEM numuriem ir divu veidu. Viens - tavam benzīna 2.5, benzīna 2.3, 2.2 dīzelim, kā arī 2.0 dīzelim ar automātisko kārbu. Otrs - pārējiem. Man benzīna 2.0 Duratec-HE ir otrs, un varu apliecināt, ka tas darbojas nenormāli klusi, un tādēļ braucot vadītāja dzirde kā diagnostikas rīks ir izmantojama tikai tukšgaitā garāžā ar nolaistiem logiem. Pilsētas satiksmē nevar dzirdēt.

Vadi pie ventilatora štekera:
pelēks ar sarkanu (+),
melns ar dzeltenu (-),
violets (PWM signāla vads no ECU smadzenēm).

Violetais mēdz pūt visādās vietās - gan ventilatora galā pie štekera, gan sarežģītajā ceļā līdz ECU smadzenēm kreisā riteņa arkā. Reizēm ar P0691 kļūdu smadzenēs un lampiņu panelī, bet reizēm bez.

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

Offline
Pievienojies: 22/01/2020
Atbildes: 3

Super! Paldies par tik detalizētu instrukciju!
To vai ventilators strādā var just ilgāk pastāvot satiksmē, nepūš vairs vēsu gaisu.Violeto vadu pārbaudīju ar testeri, vesels. 2.5t motoriem ecu nāk starp motoru un šo te ventilatoru. Drošības pēc laikam vajadzētu novilkt jaunu šo vadu, lai nākotnē nav problēmu, bet nav man instrumenti, lai atvērtu štekerus. Vietas arī tur tā diezgan pamaz tik smalkam darbam.
Pašam bija doma nopirkt heynes manuāli, bet tā kā tur nav 2.5t dzinējs iekšā tad pagaidām neesmu nopircis vēl.

Satura barotne
© 2017 Kloons. Drupal theme by Kiwi Themes.