Tehniskās apskates noteikumi no 2018.gada 1.marta

74 replies [Pēdējais ziņojums]
vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

Tehniskās apskates (TA) pārbaužu pamats kopš 2004.gada 1.maija ir vecie TA noteikumi - pielikums MK noteikumiem Nr.466 (2004.04.29. plus vēlākie grozījumi). No 2018.g. 1.marta tos aizstās jaunie TA noteikumi - 1.pielikums MK noteikumiem Nr.295 (2017.05.30.).

Dažas lietas, pavirši pārskatot jaunos TA noteikumus pa diagonāli.
- Jaunajos ir ērtāk apskatāmi novērtējumi (vieninieki, divnieki, trijnieki). Vieglāk uzzināt gaidāmo novērtējumu apskatē, ja kaut kas salūzt pirms apskates, bet nevar uzreiz salabot. Vecajos ir jāiet skatīties uz tabulu beigās.
- Ciktāl paguvu iedziļināties, kluba flotei (auto līdz 2011.gadam ieskaitot) piemērojamās jauno noteikumu prasības (ieskaitot atgāzu prasības) principā ir tādās pašas, kā vecās. Nemainās.
- Mainās numerācija noteikumos (= mainās kodi TA protokolā). Kad gribēsim salabot apskatē konstatēto, būs jukas, vismaz iesākumā.

Daži protokola kodu piemēri pēc vecajiem noteikumiem:

Vecais 418 varbūt būs jaunais 1.1.11.;
vecais 601 varbūt būs jaunais 6.1.1.;
618 - jauno nevaru atrast Sad
OK, šeit numuri nav izšķirīgi, jo viss skaidrs pēc aprakstiem. Tomēr citos gadījumos jau ar vecajiem kodiem mēdza būt nesaprotami vai divdomīgi apraksti. Aicinājums foruma biedriem, kuri pirmie ies apskati pēc 2018.g. 1.marta - lūdzu dalīties ar info par dabūtajiem jaunajiem kodiem + to aprakstiem. Vismaz mulsinošos vai divdomīgos gadījumos. Varbūt kopā var "izpīpēt", kas ir kas. Un varbūt noderēs citiem foruma biedriem. Lai servisos nenomaina sazin ko.

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

Lietotāja Kloons attēls
Aktīvs kluba biedrsModeratorsTehniķis
Pievienojies: 17/07/2013
Atbildes: 1307

Man Janvārī Party

Focus Mk3 1.6 Mustard Olive - vienā vārdā Olīvija
Focus 2.0 Pacific Green Cucumber

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

2019.gadā auto no 2009.gada mainīsies ekspluatācijas nodoklis. Tas, kuru maksājam apskatē. Visiem 2009=> auto tas tiks pieskrūvēts CO2 (g/km) izmešiem.

Šābrīža 2017.-2018.gada pārejas periodā ir divējādi:
Ja 2009=> auto reģistrēts CSDD 2017.-2018.gadā, tad tam jau piemēro nodokļa CO2 (g/km) likmes;
ja 2009=> auto reģistrēts CSDD pirms 2017.gada, tad 2017.-2018.gadā pagaidām piemēro masas+tilpuma+jaudas (kg+cm3+kW) likmes, bet no 2019.gada piemēros nodokļa CO2 (g/km) likmes.

2019.gada izmaiņas droši vien attiecas uz toms_a, Kloons, kā arī varētu interesēt katram, kurš gatavojas 2018.gadā iegādāties 2009=> auto. Jo šobrīd 2 pilnīgi vienādiem 2009=> auto var būt atšķirīgi nodokļi (atkarībā no tā, kad auto iestiepts Latvijā), kurus 2019.gadā vienādos.

Uz CO2 (g/km) balstīts nodoklis principā dod priekšroku dīzeļdzinējiem, kuri vairāk spļauj ārā NOx. Savukārt CO2 (g/km) benzīna dzinējiem vispārīgi ir lielāks nekā dīzeļa dzinējiem.

Pārējiem auto 2019.gadā nekas nemainīsies.
=>2004 auto būs tās pašas kg (pilnas masas) likmes.
2005~2008 auto būs tās pašas kg+cm3+kW likmes.

Info avoti:
https://likumi.lv/doc.php?id=223536
http://m.lvportals.lv/visi/skaidrojumi/283944-infografika-ka-aprekinat-vieglo-automasinu-ekspluatacijas-nodokli/
https://www.csdd.lv/transportlidzekla-ekspluatacijas-nodoklis/nodokla-kalkulators

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

=>2004 auto, kuru 1.reģistrācijas datums ir līdz 2004.g. decembrim, 2019.gadā viss pa vecam:

=>2004
auto tikai
pilna masa (kg)
pilna masa
1501-1800
kg
pilna masa
1801-2100
kg
pilna masa
2101-2600
kg
Nodoklis (€) 81 137 174

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

2005~2008 auto, kuru 1.reģistrācijas datums ir no 2005.g. janvāra līdz 2008.g. decembrim, 2019.gadā viss pa vecam (kg+cm3+kW):

2005~2008 auto
summē 3 likmes.

Pilna masa (kg)
pilna masa
līdz 1500kg
15
pilna masa
1501–1800kg
32
pilna masa
1801–2100kg
55
pilna masa
2101–2600kg
70
+
motora tilpums (cm3)
tilpums cm3
līdz 1500
9
tilpums cm3
1501–2000
23
tilpums cm3
2001–2500
37
tilpums cm3
2501–3000
55
+
motora jauda (kW)
motora jauda
līdz 55kW
9
motora jauda
56–92kW
23
motora jauda
93–129kW
37
motora jauda
130–166kW
55
= nodoklis kopā (€) ? + ? + ? €

Pilnas masas+tilpuma+jaudas (kg+cm3+kW) likmes piemēro arī 2009=> auto ar neoriģinālo gāzes iekārtu.

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

No 2019.gada visiem 2009=> auto, kuru 1.reģistrācijas datums ir no 2009.g. janvāra
(izņemot 2009=> auto ar neoriģinālo gāzes iekārtu):

2009=>
auto tikai
CO2 (g/km)
CO2
51-95
g/km
CO2
96-115
g/km
CO2
116-130
g/km
CO2
131-155
g/km
CO2
156-175
g/km
CO2
176-200
g/km
CO2
201-250
g/km
Nodoklis (€) 12 48 84 120 144 168 264

Ja 2009=> auto ir neoriģinālā gāzes iekārta, tad piemēro masas+tilpuma+jaudas (kg+cm3+kW) likmes kā 2005~2008 auto.

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

Lietotāja Heyz... attēls
Aktīvs kluba biedrsModeratorsTehniķis
Pievienojies: 15/10/2010
Atbildes: 3257

Paldies VS. Šo meklēju ilgi un dikti Big smile

Ford Focus 1999 - 1.6 Zetec-s...

Lietotāja JānisK attēls
Aktīvs kluba biedrs
Pievienojies: 07/09/2015
Atbildes: 599

Paldies VS par paveikto!

1999.gada 1.8DI. Jānis

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

Kļūdījos. CO2, oglekļa dioksīds. Visur izlaboju, un vēl papildināju ar info par 2009=> auto ar neoriģinālajām gāzes iekārtām.

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

Lietotāja toms_a attēls
Aktīvs kluba biedrsMondeo
Pievienojies: 31/10/2016
Atbildes: 168

Paldies vs par info!

Tikko uzmetu aci CSDD – man nodoklis par 2018. gadu ir 130 EUR. Grūti gan pateikt, vai kkas ir vēl/jau mainījies saistībā ar pagājušo gadu, jo īsti neatceros, cik bija jāmaksā. Bet gan jau cipar bija ļoti līdzīgs. Laughing out loud

Update:
apskatījos maksājumus, nodoklis 2017. gadā arī man bija 130 EUR.

Ford Mondeo 2.0 TDCI Mk4

Lietotāja toms_a attēls
Aktīvs kluba biedrsMondeo
Pievienojies: 31/10/2016
Atbildes: 168

Btw, atradu gļuku CSDD sistēmā (bilde spiežama).

Atšķiras informācija par transporta līdzekli. Šajā gadījumā auto ir mainīta numura zīme un CSDD webā ir tekošā info, bet dokumentos patiesā.

Ford Mondeo 2.0 TDCI Mk4

Lietotāja Heyz... attēls
Aktīvs kluba biedrsModeratorsTehniķis
Pievienojies: 15/10/2010
Atbildes: 3257

Mainījās jau ja nemaldos ap 16 gadu. Jo bij man piem 75 € un tagad ir 80ar kaut ko.

Ford Focus 1999 - 1.6 Zetec-s...

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

toms_a, tikai no 2019.gada. Tev Mondeo dīzelim - varbūt uz augšu, varbūt uz leju, atkarībā no tava konkrētā auto+dzinēja CO2 (g/km). Tam nav sakara ar faktiskajiem atgāzu mērījumiem TA, tas ir teorētiskais lielums no fabrikas izstumtam auto. Uzzināt to CO2 (g/km) tik "veciem" auto ir sasodīti grūti. Vispārēju info tabulu internetā nav. Tehniskajā pasē tā cipara nav un nebūs. Šobrīd, līdz 2018.gada beigām, vienkāršākais 2019.gada nodokļa uzzināšanas veids ir šāds - atrast ss sludinājumu ar tieši tādu pašu 2009.gada auto kā tavējais, jau ar Latvijas numuriem, bet "tikko no Vācijas" vai citas valsts (= reģistrēts CSDD 2017.-2018.gadā), un tad e-csdd apskatīties tā auto nodokli šim 2018.gadam. Jo tikko ievestiem jau piemēro tādu CO2 (g/km) nodokli, kāds tev būs jāmaksā no 2019.gada.

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

wrote:
...tieši tādu pašu 2009.gada auto kā tavējais...
Var arī 2010.-2011., bet paturot prātā, ka salīdzināšanas objektam jābūt vēl Euro4. Ap 2010/2011 ieviesa tīrākus Euro5, un tādiem var būt maldinoši zemāki cipari - mazāks CO2 (g/km) ar nemainītiem kW.

toms_a, īpaši tev - https://www.ss.com/msg/lv/transport/cars/ford/mondeo/gbmfg.html kv8702, 2010.gads, arī Mondeo Mk4 universālis, arī 2.0TDCi, arī 100kW. Tikko no kautkurienes, un tāpēc tam 2017.-2018.gadā jau piemēro nodokli pēc CO2 (g/km) likmes. 120 euro. Šādam vajadzētu būt arī tev no 2019.gada.

Kloons - sludinājumos neatrodu Focus Mk3 1.6Ti-VCT ar 77kW (šāds laikam jau ir Euro5), tāpēc no vispārējām Vācijas tirgus datu tabulām - https://de.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus#Ottomotoren_2, CO2-Emission (kombiniert), 1.6Ti-VCT 77kW dzinējam, hečbeka virsbūvei (Schrägheck). CO2 (g/km) = 136 g/km. Tāpēc tev no 2019.gada varētu būt 120 euro.

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

hecs7, ja

hecs7 wrote:
skatos 2010-2012 Mondeo 2.0

ar plaši pieejamo manuālo 2.0TDCi dīzeli, kurš vēl ir Euro4 (= līdz aptuveni 2010/2011), tad 2019. un turpmākajos gados gaidāmā CO (g/km) likme var sanākt atšķirīga, virs un zem 155-156 g/km robežas:
- 100kW 2.0TDCi = 120 euro; vai
- 103kW 2.0TDCi = 144 euro.

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

Lietotāja Kloons attēls
Aktīvs kluba biedrsModeratorsTehniķis
Pievienojies: 17/07/2013
Atbildes: 1307

vs wrote:
Kloons - sludinājumos neatrodu Focus Mk3 1.6Ti-VCT ar 77kW (šāds laikam jau ir Euro5), tāpēc no vispārējām Vācijas tirgus datu tabulām - https://de.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus#Ottomotoren_2, CO2-Emission (kombiniert), 1.6Ti-VCT 77kW dzinējam, hečbeka virsbūvei (Schrägheck). CO2 (g/km) = 136 g/km. Tāpēc tev no 2019.gada varētu būt 120 euro.

Jap. 6 grami par daudz ar visu EURO 5.

Bija 101EUR, būs 120... Smile lētāks nekas nepaliek

Focus Mk3 1.6 Mustard Olive - vienā vārdā Olīvija
Focus 2.0 Pacific Green Cucumber

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

Vispārīgi skatot, CO2 (g/km) likmes visspēcīgāk iespers benzīna auto no 2009.gada līdz aptuveni 2010./2011.gadam. Tas ir, benzīna auto ar 1.reģistrācijas datumu no 2009.g. janvāra, kuriem vēl nav EURO 5 dzelžu un/vai smadzeņu.

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

Kā uzzināt sava auto EURO? Kā uzzināt EURO kādam auto placī? Pēc simbola uz VIN plāksnes vai VIN uzlīmes. Senākiem auto - plāksnīte motortelpā, vēlākiem auto - uzlīme uz virsbūves B-statņa labajā (= dzinēja = LHD pasažiera) pusē.

Turpmākais attiecas uz šī gadsimta pasažieru Fordiem, ieskaitot Focus Mk1 kopš tā sākuma 1998.gadā. (Turpmākā info neder Mondeo Mk1-Mk2 līdz 2000, neder lielajiem Transit un mazajiem Tourneo/Connect komercauto, un droši vien neder arī citiem pagājušā gadsimta pasažieru Fordiem.)

EURO ir simbols kreisajā apakšējā stūrī, septītajā vai astotajā ailē no augšas.

E vai 5 vai 6 = trūkst info, jāprecizē vēlāk.
Q = EURO 2
S = EURO 3
7 = EURO 4 (tostarp arī daži S-Max un Galaxy)
4 = EURO 4 (tikai S-Max un Galaxy)
V = EURO 4 ar DPF
W = EURO 4 ar DPF (tikai S-Max un Galaxy)
K = EURO 5 (iesākumā tikai simbols, vēlāk turpat blakus uzdrukāts "Euro 5").
EURO 6 izlaižu, jo trūkst info par simboliem, un turpat blakus uzdrukāts "Euro 6".

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

Euro tāds, CO šitāds, apskates normas tādas, nodoklis šitāds... Ko lai ar to visu iesāk? Kā dzīvot, kā būt? Ko ķert, ko grābt? Ko darīt?

Paņemt sava auto (vai auto kandidāta) 1.reģistrācijas datumu un novilkt vertikālu taisni.
Apjaust gaidāmos izdevumus (nodoklis) un vajadzīgo rīcību+materiālus ekspluatācijā, apkopē, remontos un apskatē (Euro+apskate).

Euro pārejas laiki ir aptuveni. Konkrēta Forda Euro jāskata tā VIN uzlīmē (plāksnē) vai Ford ETIS.

23.02. melnraksts šeit; 27.02. melnraksts šeit.
07.03. melnrakstā daži kosmētiski labojumi. Nākotnē tiks labots vēl - jānoskaidro un jāprecizē par apskates prasībām 1) OEM emisijas kontroles aprīkojumam un 2) DPFu atgāzēm.

Lūdzu norādīt uz kļūdām vai trūkumiem.

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

Atjautības uzdevums DPF dīzelistiem. Ko nozīmē papildu DPF jēdziens apskates noteikumos (gan vecajos, gan jaunajos) un reāli dzīvē?

804.1.4. vecajos noteikumos no 2016/12/03, un vārds vārdā tāpat
8.2.2.2. jaunajos noteikumos no 2018/03/01:

Ja transportlīdzekļa atgāzu izplūdes sistēma aprīkota ar papildu cieto daļiņu filtru, dīzeļmotora atgāzu absorbcijas koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt 0,7 (Gan vecajos, gan jaunajos novērtējums 2, ja pārsniedz 0,7).

Ko nozīmē papildu? Man dīzeļu lietās ir tumša bilde un nulle pieredzes, tāpēc nezinu Sad . Veco noteikumu citos punktos bija norādes, kas vedina uz 1.minējumu. Jaunajos noteikumos vairs nav citu norāžu uz papildu, ir tikai šis 8.2.2.2.punkts.

1.minējums. Papildu DPF = vēlāk uzstādīts neoriģinālais DPF dīzelim, kurš no rūpnīcas izripoja bez DPF. Piemēram:
- Euro 3 dīzelim Vācijā uzstāda neoriģinālu DPF, lai maksātu mazākus nodokļus un dabūtu zaļo uzlīmi iebraukšanai pilsētās, un ieraksta "papildu DPF" Vācijas papīros;
- kad šāds auto pārceļas uz Latviju, papildu DPF uzstādīšanas faktu pārraksta Latvijas papīros;
- Latvijas apskatē atgāzu norma 0,7.

2.minējums. Papildu DPF = OEM DPF dīzelim, kurš no rūpnīcas izripoja ar DPF. Pats uzreiz apstrīdu šo minējumu, jo tad sanāk neloģiski - tad vairs nav, kam piemērot 1,5 normu 2011-2016 laika posmā, jo kopš Euro 5 ir obligāti ar DPF jau no rūpnīcas. 2. minējums laika rāmī:

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

Atjautības uzdevums visiem. Ko ietver OEM emisijas kontroles aprīkojums jaunajos apskates noteikumos? Minējums - noteikti ietver katalizatorus un DPF. Bet ko vēl?

Vecajos noteikumos bija šādi.
801.1. (benzīna dzinējiem un dīzeļiem) ļoti vispārīgi:
... izplūdes sistēmas .... sastāvdaļas nedrīkst būt demontētas, bojātas, pārveidotas..

801.3. (dīzeļiem) no 2016/02/09 bija precīzāk par OEM DPF:
... dīzeļmotoru atgāzu izplūdes sistēmai jābūt aprīkotai ar izgatavotāja paredzētu, atbilstoši nostiprinātu un darba kārtībā esošu kaitīgo izmešu samazināšanas aprīkojumu (cieto daļiņu filtru, ...

Abos punktos bija novērtējums 2.

Jaunajos noteikumos ir šādi.
8.2.1.1. benzīna dzinējiem un tieši tāpat
8.2.2.1. dīzeļiem:
A1. Transportlīdzeklim jābūt aprīkotam ar izgatavotāja uzstādīto emisiju kontroles aprīkojumu …Nav pieļaujami emisiju kontroles aprīkojuma bojājumi vai pārveidojumi.
B1. Novērtējums 2, ja... Nav izgatavotāja uzstādītā emisiju kontroles aprīkojuma vai tas nav pilnībā nokomplektēts; ...vai bojāts, vai pārveidots emisiju kontroles aprīkojums
.

Burtisku norāžu uz DPF vairs nav. Gan DPF, gan katalizatori acīmredzot sastumti jēdzienā emisiju kontroles aprīkojums.

Laiks un apskates pieredze rādīs, kā tas viss izskatīsies reāli dzīvē. Bet prasības ir. Benzīna dzinējiem kopš jaunajiem noteikumiem, un dīzeļiem kopš 2016/02/09. Tas laikam jāpatur prātā:
- gan tad, ja Euro 1-2 benzīnniekam servisu smerdeļi jau sen izzaguši katalizatoru;
- gan tad, ja ar Euro 4 dīzeļa atslēgām kabatā drūzmējas rindā pie DPF dzelžu+smadzeņu miesniekiem.

Pirmās reģistrācijas laika rāmis pēc noteikumiem un uz minējumu pamata (emisiju kontroles aprīkojums = katalizatori + DPF + u.c.) šobrīd izskatās šāds:

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

Par stāvbremzi (rokas bremzi). Visiem auto apskatē no 2018.gada 1.marta ir stingrākas prasības stāvbremzei. Stāvbremzes efektivitātes formulā ir veiktas mazas pārmaiņas ar lielām sekām, kā arī ieviests novērtējums 3 par ļoti švaku stāvbremzi.

Pieņemsim, ka stāvbremze joprojām strādā tik pat labi (vai švaki) kā 2017.gada apskatē. Var gadīties, ka ar tādiem pašiem kN mērījumiem iepriekš bija OK, bet šogad būs 2. Jo lielāks (smagāks) auto, jo lielāks risks iešļūkt 2niekā vai pat 3niekā.

Stāvbremzes efektivitātes formula (406.punkts vecajos noteikumos, 1.4.2.punkts jaunajos noteikumos) vienkāršotā formā:

(kreisās + labās puses kN summa) jādala ar (t, kas reizināts ar 9,8).
t ir tonnās izteikta pilna masa vai pašmasa.
Rezultātā tiek iegūta bremzēšanas efektivitāte 0,?? (jeb ??%)

Vecajos noteikumos bija šādi.
Formulā - pašmasa. Vajadzēja efektivitāti 16% (0,16). Ja bija zemāk, tad novērtējums 2.

Jaunajos noteikumos ir šādi.
1) Formulā - pilna masa. Vajag efektivitāti 16% (0,16). Ja ir zemāka, tad rēķina vēlreiz un citādi, lai noteiktu, vai būs 2nieks vai 3nieks.
2) Formulā - pašmasa. Vajag efektivitāti 8% (0,08). Ja ir augstāka, tad novērtējums 2. Ja ir zemāka, tad novērtējums 3.

---
Info avoti:
1) veco noteikumu 406. Konstrukcija, efektivitāte un 406. novērtējumu tabulā;
2) jauno noteikumu 1.4.2. Efektivitāte;
3) Mikuzz skaidrojumi šeit (#915), šeit (#921). šeit (#928) Bez tiem nebūtu ticis skaidrībā.

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

Lietotāja Heyz... attēls
Aktīvs kluba biedrsModeratorsTehniķis
Pievienojies: 15/10/2010
Atbildes: 3257

Kā jau iepriekš teicu-paldies par tavu urķēšanos cauri visam šitam. Ļoti noderīga informācija. Drīz sāksies paranoja jau no TA Party

Ford Focus 1999 - 1.6 Zetec-s...

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

Lai noder! Smile Kaut kas taču jāurķē, kopš bērnībā aizliedza gramstīties gar degunu. Focusi ir mazāki (vieglāki), tāpēc stāvbremzes formula stiprāk iespers tādām lielām govīm kā Mondeo Mk4, Galaxy, S-Max.

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

Lietotāja toms_a attēls
Aktīvs kluba biedrsMondeo
Pievienojies: 31/10/2016
Atbildes: 168

Bet tas tak ir muļķīgi par ne līdz galam strādājošu stāvbremmzi dabūt 3-nieku. Es jau iedomājos skatu, ka dēļ šāda 3 dabū saukt evakuātoru. Aizbraukt nekur nevar, jo CSDD noņem numurus. Tad jau sāk izklausīties pēc lobija.

Ford Mondeo 2.0 TDCI Mk4

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

Tik traki nebūs. 3nieka robeža izskatās diezgan tuvu bezbremžu robežai. Paņem savus vecos kN no protokola un pašmasu no pases un pamēģini izrēķināt no otra gala - cik tavam smagajam auto vajag, lai nebūtu 3nieks (lai būtu virs 8% pret pašmasu)?
Formula no otra gala, 3nieka bažu kliedēšanai, ar pašmasu un 8%:

(TavaPašmasaTonnās × 9,8) × 0,08 = ?

Līdzīgam (drusku vieglākam, jo benzīns un hečbeks) Mk4 sanāk šādi:
(1,477 × 9,8) × 0,08 = 14,48 × 0,08 = 1,16 kN summa. Tas nozīmē katram ritenim tikai 0,58. Smagam auto tas tiešām ir švaki.

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

Lietotāja Heyz... attēls
Aktīvs kluba biedrsModeratorsTehniķis
Pievienojies: 15/10/2010
Atbildes: 3257

Jūūūū. Es ar VS palīdzību noskaidroju ka pagājušā gada mērījumi man ir ok. Bez aizrādījumiem :sensei:

Ford Focus 1999 - 1.6 Zetec-s...

Lietotāja Kviesis attēls
Aktīvs kluba biedrsTehniķis
Pievienojies: 01/01/2013
Atbildes: 961

Par 3 nekādus numurus nenoņem tikai TA nav vispār un viss. Sen sen busam atspere vienā pusē turējās uz vienas skrūves teiksim tā (ja pateikšu ka uz 1 stremļankas un uzgriežņa nesapratīsiet). Braucu prātīgi mājas labot. Smile

Focus 2000-1,6 LPG, Nodarbošanās: visa veida tehnika, rezerves daļas, pakalpojumi, ieteikumi!
(Ex FU8584)

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

Formula no otra gala, lai savlaicīgi noskaidrotu abu riteņu kN summas minimumus stāvbremzei.

Lai ir divi skaitļi, kurus paturēt prātā, nervozi kožot lūpā pie bremžu stenda ekrāna Big smile

Nulles minimums (2nieka bažu kliedēšanai), ar pilnu masu un 16% (0,16):
PilnaMasaTonnās × 9,8 × 0,16 = ?,??
Iznākums ir abu riteņu kN+kN minimālā summa, lai ielīstu nullē.

2nieka minimums (3nieka bažu kliedēšanai), ar pašmasu un 8% (0,08):
PašmasaTonnās × 9,8 × 0,08 = ?,??.
Iznākums ir abu riteņu kN+kN minimālā summa, lai ielīstu 2niekā.

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

Stāvbremzes efektivitātes piemēri ar vecajiem kN+kN mērījumiem jaunajā apskatē no 2018.gada 1.marta.

Kādi bija % un novērtējums vecajos noteikumos ar vecajiem kN+kN?
Kādi būs % un novērtējums jaunajos noteikumos ar vecajiem kN+kN?

Piemēram, 2 Fordiem, kuriem bija vienāda kN+kN summa (3,1) un vienāds labs novērtējums (nulle) pēc vecajiem noteikumiem. Pieņemsim, ka stāvbremze gada laikā nav mainījusies.

==========

Pirmais auto - 1,8 tonnas un kN+kN mērījumu summa 3,1:

Vecie noteikumi un jaunie noteikumi:
(kN+kN) / (pašmasa t × 9,8) = 0,?? (jeb ??%). Nullei vajadzēja ≥16%.
(kN+kN) / (pilna masa t × 9,8) = 0,?? (jeb ??%). Nullei vajag ≥16%.
(kN+kN) / (pašmasa t × 9,8) = 0,?? (jeb ??%). Divniekam vajag ≥8%. Ja zem 8%, tad 3-nieks.

(kN+kN)
-----------
(
t ×9,8)
= (1,40+1,70)
---------------
(
1,270×9,8)
= 3,1
---------
12,446
= 0,25 (25%)
Smile Bija nulle, jo ≥16%
(kN+kN)
-----------
( t ×9,8)
= (1,40+1,70)
---------------
(1,775×9,8)
= 3,1
---------
17,395
= 0,18 (18%)
Smile Būs nulle, jo ≥16%

OK, pēdējo formulu nemaz neizmantoju.
Ja stāvbremze gada laikā nav mainījusies, šim 1,8 tonnu auto ar summu 3,1 būs novērtējums nulle Smile .

==========

Otrs auto - 2,1 tonna un tāda pati kN+kN mērījumu summa 3,1:

Vecie noteikumi un jaunie noteikumi:
(kN+kN) / (pašmasa t × 9,8) = 0,?? (jeb ??%). Nullei vajadzēja ≥16%.
(kN+kN) / (pilna masa t × 9,8) = 0,?? (jeb ??%). Nullei vajag ≥16%.
(kN+kN) / (pašmasa t × 9,8) = 0,?? (jeb ??%). Divniekam vajag ≥8%. Ja zem 8%, tad 3-nieks.

(kN+kN)
-----------
(
t ×9,8)
= (1,50+1,60)
---------------
(
1,477×9,8)
= 3,1
---------
14,475
= 0,21 (21%)
Smile Bija nulle, jo ≥16%
(kN+kN)
-----------
( t ×9,8)
= (1,50+1,60)
---------------
(2,090×9,8)
= 3,1
---------
20,482
= 0,15 (15%)
Sad Būs slikti, jo <16%.
Puzzled Vai būs divi vai 3?
(kN+kN)
-----------
( t ×9,8)
= (1,50+1,60)
---------------
(1,477×9,8)
= 3,1
---------
14,475
= 0,21 (21%)
Sad Tikai divi, jo ≥8%.

Ja stāvbremze gada laikā nav mainījusies, šim 2,1 tonnas auto ar summu 3,1 būs divnieks Sad .
Divnieka-trijnieka aprēķins parādīts piemēra pēc, jo tur jau uz aci bija redzams, ka būs tikai divnieks. Trijnieks draud ļoti švakai stāvbremzei, ja ir nulle komats kaut kas uz vienu riteni.
==========
Jo smagāks auto, jo lielākas ziepes.
Reāli dzīvē tam divnieka 2,1t auto stāvbremze darbojas perfekti jebkurā slīpumā un jebkurā temperatūrā ar jau dažiem klikšķiem, savukārt nulles 1,8t auto - slīpumos jāuzmanās, jāliek robā Big smile

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

vs
Lietotāja vs attēls
ModeratorsMondeoTehniķis
Pievienojies: 24/03/2017
Atbildes: 314

Stāvbremzes efektivitātes piemēri, rēķinot no otra gala.

Cik kN+kN vajag stāvbremzei jaunajā apskatē no 2018.gada 1.marta?

Piemēram, 4 dažādiem Fordiem ar pilnu masu no 1,4 tonnām līdz 2,5 tonnām.
Vieglākais - Fiesta 1.3L 37kW benzīns. Smagākais - S-Max 2.2L 129kW dīzelis.

Kāds ir jaunais kN+kN nulles minimums (≥16% pret pilnu masu), lai nebūtu divnieks?
Pilna masa t × 9,8 × 0,16 = ?,??kN
1,405 × 9,8 × 0,16 = 13,769 × 0,16 = 2,20kN. Tātad 1,10+1,10kN vai nesamērīgāk.
1,775 × 9,8 × 0,16 = 17,395 × 0,16 = 2,78kN. Tātad 1,39+1,39kN vai nesamērīgāk.
2,090 × 9,8 × 0,16 = 20,482 × 0,16 = 3,28kN. Tātad 1,64+1,64kN vai nesamērīgāk.
2,505 × 9,8 × 0,16 = 24,549 × 0,16 = 3,93kN. Tātad 1,96+1,96kN vai nesamērīgāk.
Jo smagāks auto, jo vairāk vajag.

Kāds ir jaunais kN+kN divnieka minimums (≥8% pret pašmasu), lai nebūtu 3-nieks?
Pašmasa t × 9,8 × 0,08 = ?,??kN
1,006 × 9,8 × 0,08 = 9,859 × 0,08 = 0,79kN. Tātad 0,39+0,40kN vai nesamērīgāk.
1,270 × 9,8 × 0,08 = 12,446 × 0,08 = 1,00kN. Tātad 0,50+0,50kN vai nesamērīgāk.
1,477 × 9,8 × 0,08 = 14,475 × 0,08 = 1,16kN. Tātad 0,58+0,58kN vai nesamērīgāk.
1,802 × 9,8 × 0,08 = 17,660 × 0,08 = 1,41kN. Tātad 0,71+0,71kN vai nesamērīgāk.
Jauno noteikumu divnieka minimums faktiski ir 1/2 (50%) no veco noteikumu nulles minimuma, jo abi ir balstīti uz pašmasu.

Masas ir ļoti individuālas, atkarībā no konkrēta auto aprīkojuma. Savējam auto labāk sarēķināt precīzi pēc masām savā tehniskajā pasē.

Servisu bizņes ir auto ceļš uz kapiem. Dari pats! Dari ar prātu. Dari ar cieņu pret auto.

Satura barotne
© 2017 Kloons. Drupal theme by Kiwi Themes.